Connect
To Top

7 minuten krachttraining workout voor hardlopers

Deze krachttrainingsroutine van slechts 7 minuten is ontwikkeld voor hardlopers, kan je overal doen en heb je geen hulpmiddelen bij nodig.

Krachttraining voor hardlopers met een druk sociaal leven.

Wil je je ontwikkelen als hardloper, dan moet je naast je reguliere trainingen aan krachttraining doen. Maar wanneer dan? Je werkt al vijf dagen per week. Je hebt sociale verplichtingen. De agenda zit al gauw van maandagochtend tot en met zondagavond vol.

Mark Kelly, een gecertificeerde Amerikaanse looptrainer, creëerde speciaal voor de hardloper met een volle agenda een krachttrainingsroutine van slecht zeven minuten waarmee je je hele lichaam traint. Bijkomend voordeel, je het er geen hulpmiddelen bij nodig en kan de workout overal doen.

Welke oefeningen maken allemaal deel uit van deze routine voor hardlopers?

  1. Squats
  2. Achterwaartse lunge
  3. Side leg raise
  4. Plank
  5. Side plank
  6. Glute bridge
  7. Bird Dog

Benieuwd naar hoe je deze oefeningen moet uitvoeren? Check bovenstaande video.

Geen video te zien? Check ‘m op YouTube.   

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

More in Training

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten