Connect
To Top

7 redenen waarom jij moet doortrainen in de wintermaanden

‘Summer bodies are made in the winter’ en nog 6 andere redenen waarom jij moet doortrainen in de herfst en winter.

Met de herfst in volle gang en de winter op komst, liggen er gegarandeerd slechte weersomstandigheden op de loer. Deze narigheid kan zo maar een deuk in jouw pakje motivatieboter betekenen. Zo af en toe een baaldag is natuurlijk helemaal niet erg, maar een innige relatie met je bank willen we natuurlijk voorkomen.

In dit artikel zeven redenen waarom jij ook in de aankomende natte en koude maanden gewoon door moet trainen.

Gevoel achteraf

Niet voor niets vermelden we deze reden als eerste. Voor ons is dat heerlijke, warme en voldane gevoel na een training de motivatie om waar, wanneer en onder welke omstandigheden dan ook te trainen. De deur uit is het moeilijkste stuk.

Summer bodies

Wil jij volgende zomer stralen op het strand? Start dan nu met trainen, want een beach body creëer je in de donkere maanden. Bijkomend voordeel van nu beginnen is dat je de ruimte hebt om zo af en toe een uitstapje te maken naar iets minder gezondere activiteiten.

Bragging rights

Je run (inclusief selfie) posten op Instagram, Twitter of Facebook is natuurlijk een no-brainer. Dus hoe tof is het als je iets post terwijl al je maatjes thuis zitten vanwege het slechte weer. Gegarandeerd extra kudos, likes en hartjes van al je (loop)vrienden.

Ongezien stuntelen

Ben je nog een beetje op zoek naar zelfvertrouwen in dat strakke hardloperspakkie? Maak van de kortere dagen een voordeel en ga ’s ochtends vroeg of in de avonduurtjes lopen. Een prima dekmantel om ongezien kilometers te maken.

Hot coco

Toegegeven. Warme chocolademelk is misschien iets meer voor de echte winter, maar wij zetten ‘m alvast in dit overzicht. Want zeg nu zelf, het is toch heerlijk om na een training voor de kachel op te warmen met het warme drankje. En volgens sommige experts is chocolademelk een prima herstelmiddel, laat de slagroom wel achterwege.

Wedstrijd gaat door

Zo af en toe een bankhangavond in plaats van sporten is natuurlijk prima, maar houd er wel rekening mee dat de hardloopwedstrijd waar jij je voor hebt ingeschreven ook onder slechte weersomstandigheden gewoon doorgaat. Maak daarom van het slechte weer een voordeel en test bijvoorbeeld je hardloopoutfit.

Weg feestdagenkilo’s

De maand december zit vol met feestdagen. Een groot foodfest vol lekkernijen die hoogstwaarschijnlijk bomvol calorieën zitten. Oplossing? Maak tussen al die social verplichtingen tijd vrij voor een loopje, ook al is het slecht weer.

Heb jij nog andere redenen om door te trainen in de herfst en de winter? Deel ze met ons door te reageren op dit artikel.

3 Comments

  1. Tim Baks

    nov 8, 2016 at 10:43

    Thanks, Mike!

  2. Mike

    nov 7, 2016 at 08:46

    Haha leuke redenen! Lekker simpel neergezet. En die nummer 3! Haha

  3. Irene

    dec 27, 2015 at 22:57

    Doortrainen in welke winter?

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

More in Hardlooptips

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten