Connect
To Top

Infographic: 8 Oefeningen om een Betere Hardloper te worden

Een betere hardloper worden omvat meer dan alleen maar kilometers maken. Vergeet de sportschool, 8 simpele oefeningen die je thuis kan doen.

Wanneer je als hardloper een volgende stap wilt maken in het hardloopcarriere is het wenselijk om naast je wekelijkse kilometers ook tijd te reserveren voor krachttraining. Nu denk je waarschijnlijk direct aan muffe zaaltjes met anabole mannen in te korte Gold´s Gym shirtjes of van die ubervolle sportscholen waar het meer fashion is dan zweten. Gelukkig kan je met behulp van lichaamsgewicht en een matje al een heel eind komen zonder er de deur voor uit te hoeven.

In de onderstaande infographic acht oefeningen die je thuis kan uitvoeren zonder ingewikkelde en dure hulpmiddelen. Iedere oefening doe je drie keer, 12 – 15 herhalingen, pak steeds 30 seconden rust. Al met al ben je zo’n dertig minuten kwijt per training. Probeer minimaal een a twee keer per week tijd te reserveren voor deze workout. Bij gezonde eetgewoontes en regelmatig hardlopen zijn de eerste resultaten na een aantal weken al te zien. En dan heb ik het niet alleen over je lichaam, maar ook over je kilometertijden.

Image: Flickr / Dr. Mark Kubert

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

More in Training

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten