

Spotify kennen we natuurlijk als een van de bekendste streaming muziekdiensten van het moment. Adidas is de Duitse sportreus die momenteel goed scoort met onder meer de Boost-technologie. Breng de twee partijen samen en je krijgt een online app die jouw en mijn volgende training voorziet van muziek gebaseerd op intensiteit en afstand.
Hoe werkt de Adidas Spotify samenwerking?
Om uiteindelijk jouw gepersonaliseerde playlist te krijgen ga je naar deze link. Laat in eerste instantie weten waar je van plan bent te gaan trainen. Geef vervolgens aan wat je favoriete hardloopnummer is. Bij stap drie geef je aan hoe ver je wil gaan. Hierbij worden vier opties voorgeschoteld, deze staan aangegeven in mijlen. Ter info; een mijl is 1,6 kilometer. Als laatste geef je op hoe hard je wil gaan trainen. Easy, moderate en hard zijn hierbij de opties. Bevestig vervolgens je keuzes en Spotify gaat aan de slag met de gegevens.
In een nieuw scherm wordt het resultaat getoond met ernaast een aantal populaire routes in de plaats die je hebt opgegeven. Deze hardlooproutes worden gegeneerd door hardloopapp Runkeeper. Als je vervolgens op ‘Get started and listen now’ klikt dan wordt de playlist geopend in Spotify (inlog noodzakelijk) waar je deze kan opslaan en (offline) terug luisteren.
miCoach Smart Run integratie
Maar wacht, is dit de gehele samenwerking? Nee. Medio december zal de miCoach Smart Run, de Android-powered smartwatch van Adidas die ik recent testte, ook je favoriete Spotify-playlists kunnen afspelen. Een zeer goede uitbreiding van het Adidas-horloge waar menig drager op zat te wachten. Deze samenwerking laat ook zien dat Adidas nog niet klaar is met de miCoach Smart Run smartwatch. Het blijft het horloge uitbreiden en iets zegt mij dat deze Spotify-integratie niet de laatste uitbreiding is.