Connect
To Top

Always scoort met #likeagirl commercial onder loopsters

#likeagirl Super Bowl-commercial van Always krijgt vervolg op social media. Loopsters van alle niveau’s plaatsen loopfoto’s van zichzelf op social media.

Een van de hoogtepunten van het Amerikaanse sportjaar is de Super Bowl, de finale van het American Football-seizoen. Gisteravond (lokale tijd) was het weer zo ver, in Glendale, Arizona stonden de New England Patriots tegenover titelverdediger Seattle Seahawks.

#likeagirl

Trekt de Super Bowl in Amerika miljoenen kijkers, weet het sportevent in Nederland nauwelijks een voet aan de grond te krijgen. Naast wat korte nieuwsberichtjes over de uitslag, is het reclamefestival in de weken voorafgaande aan de finale het enige wat wij zo’n beetje meekrijgen. Dit jaar had onder meer Always (die van het maandverband) zendtijd weten te bemachtigen voor hun #likeagirl campagne. In een commercial wordt de negatieve associatie rondom de Amerikaanse uitdrukking “Like A Girl” aangepakt. De manier waarop vrouwen bewegen tijdens het hardlopen is een van de onderwerpen die aanbod komt.

Hardloopcommunity

Direct na de uitzending van de reclamespot pakt de hardloopcommunity de boodschap op. Loopsters van ieder niveau plaatsen loopfoto’s van zichzelf voorzien van de hashtag #likeagirl op Twitter, Instagram en Facebook. Onderstaand een greep uit de berichten.

#likeagirl

A photo posted by Kara Goucher (@karagoucher) on

Could share these all morn. from @shalaneflanagan with @repostapp — #runlikeagirl always

A photo posted by Mary Wittenberg (@marywruns) on

Blijkbaar had Beyonce gelijk: Who run the world? Girls!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

More in Koffiepraat