

Een van de hoogtepunten van het Amerikaanse sportjaar is de Super Bowl, de finale van het American Football-seizoen. Gisteravond (lokale tijd) was het weer zo ver, in Glendale, Arizona stonden de New England Patriots tegenover titelverdediger Seattle Seahawks.
#likeagirl
Trekt de Super Bowl in Amerika miljoenen kijkers, weet het sportevent in Nederland nauwelijks een voet aan de grond te krijgen. Naast wat korte nieuwsberichtjes over de uitslag, is het reclamefestival in de weken voorafgaande aan de finale het enige wat wij zo’n beetje meekrijgen. Dit jaar had onder meer Always (die van het maandverband) zendtijd weten te bemachtigen voor hun #likeagirl campagne. In een commercial wordt de negatieve associatie rondom de Amerikaanse uitdrukking “Like A Girl” aangepakt. De manier waarop vrouwen bewegen tijdens het hardlopen is een van de onderwerpen die aanbod komt.
Hardloopcommunity
Direct na de uitzending van de reclamespot pakt de hardloopcommunity de boodschap op. Loopsters van ieder niveau plaatsen loopfoto’s van zichzelf voorzien van de hashtag #likeagirl op Twitter, Instagram en Facebook. Onderstaand een greep uit de berichten.
Love this #LikeAGirl ad. I run #LikeAGirl in pink tops and run skirts and smash my marathon PR pic.twitter.com/xhTmzjAi7V
— therunnerbeans (@charliedwatson) February 2, 2015
I looked at some old pictures…and yup…I can confirm it…I run #likeagirl. pic.twitter.com/ZzyV7fEzP0
— Sarah Hörst (@PlanetDr) February 2, 2015
Run #LikeAGirl pic.twitter.com/aVa8QL2RIC
— emma coburn (@emmajcoburn) February 2, 2015
We know what strong, confident women can truly accomplish when you run #LikeAGirl Credit: Image of Sport pic.twitter.com/niUKe685zH
— USATF (@usatf) February 2, 2015
we run #LikeAGirl, try to keep up 🙂 pic.twitter.com/EDwDtSLLaO
— Erin Finn (@erinefinn) February 2, 2015
Blijkbaar had Beyonce gelijk: Who run the world? Girls!