Connect
To Top

Amsterdam Marathon Voorbereiding Week 10

Als je de resultaten van marathon voorbereidingsweek 9 bekijkt dan zal je er niet direct uit opmaken dat het een zware week was. De intensiteit zat dan ook in een heavy intervaltraining (4x 1600 m in 7.00) en een 35K langzame duurloop op zaterdag. Laatste 12K van deze duurloop in marathontempo (onder 5 min/km) afgewerkt. Vonden mijn benen niet leuk, ik wel! Toch even testen en de laatste twijfels weg te nemen.

Breakdown week 9 marathon voorbereiding:

  • Kilometers: 68,22
  • Tijd: 5:51:07
  • Calorieën: 5667
Met het afsluiten van week 9 is het einde van de marathon voorbereiding inzicht, nog drie weken en dan is het zo ver: TCS Amsterdam Marathon. Zoals jullie misschien wel weten heb ik mezelf een erg ambitieus doel opgelegd. Mijn PR van 4:05 (Rotterdam, ’12) aanscherpen met 35 minuten, betekent dat ik in Amsterdam in 3:30 over de finish moet komen. In mijn gedachte heb ik mijn doel al super vaak gehaald, mentaal zit het dus wel goed. Aan mijn voorbereiding ligt het ook niet, die was top. Ik heb nog nooit zoveel kilometers gemaakt per week en ook belangrijk geen blessures! De vorm van de dag en omstandigheden (weer etc.) zal dus bepalen of ik die 3:30 loop. Ik voel de race-day vlinders nu al opkomen!

Marathon trainingschema voor aankomende week ziet er als volgt uit:

  • Maandag: 60 minuten rustige duurloop
  • Dinsdag: 3K inlopen, 10 x 400 m in 1.35 min (rust = 400 m), 3K uitlopen
  • Woensdag: 40 minuten rustige duurloop
  • Donderdag: 22K langzame duurloop
  • Vrijdag: vrij
  • Zaterdag: 20 min langzame duurloop + 5 versnellingen
  • Zondag: 10 kilometer (test wedstrijd: Wijckloop)

Bovenstaand planning  is onderdeel van het marathonschema zoals is opgesteld door Runner’s World in de marathongids. Deze gids bevat 172 vragen en antwoorden over voedsel, blessures, hardloopschoenen, drinken en ga zo maar door!  Je koopt deze complete marathongids op www.runnersweb.nl.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

More in Logboek

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten