Connect
To Top

Amsterdam Marathon Voorbereiding: Week 3

Met een langzame duurloop van 25 km sluiten heb ik gisteren de tweede trainingsweek van mijn marathon voorbereiding afgesloten. Een week waarin ik minder moeite had om in de gewenste hartslagzones te lopen en diep moest gaan vanwege een zware intervaltraining. Waarbij ik na 2 km inlopen 7 herhalingen van 800 meter in 3:30 minuten.

Breakdown week 2 marathon voorbereiding:

  • Kilometers: 65,48 km
  • Tijd: 6:10:41
  • Calorieën: 5508 cal.

Voor alle trainingsresultaten verwijs ik je door naar week 2 van de marathon voorbereiding.

Marathon voorbereiding voor deze week ziet er als volgt uit:

  1. Maandag: 40 minuten rustige duurloop (details)
  2. Dinsdag: Interval, 2 km inlopen + 3x 1600 meter in 7 minuten (rustpauze 3 minuten) + 2 km uitlopen.
  3. Woensdag: 60 minuten rustige duurloop
  4. Vrijdag: 2 km inlopen + 8 kilometer vaartspel* + 2 kilometer uitlopen
  5. Zondag: 28 km langzame duurloop.

* Vaartspel = training met veel tempowisselingen die ik zelf bepaal.

Bovenstaande indeling is onderdeel van het marathonschema zoals is opgesteld door Runner’s World in de marathongids. Deze gids bevat 172 vragen en antwoorden over voedsel, blessures, hardloopschoenen, drinken en ga zo maar door!  Je koopt deze complete marathongids op www.runnersweb.nl.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

More in Logboek

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten