Connect
To Top

Amsterdam Marathon Voorbereiding: Week 5

Afgelopen weekend het een en ander gewijzigd aan mijn marathon schema. Langzame duurloop stond zoals normaal gepland op zondag, echter wegens een bezoek aan Mysteryland op zaterdag leek mij het slim om de duurloop naar voren te schuiven. Direct na mijn werk op vrijdag heb ik mijn hardloopspullen aangetrokken en ben van Amstelveen naar Haarlem gelopen via Amsterdam.

Lopen in de stad is super, geeft me veel ernergie. Vanuit Amstelveen zit je na een kilometer of vijf in Amsterdam. Vervolgens ben ik van zuid naar Sloterdijk gelopen, via het Vondelpark en het Westerpark. Ondanks dat je na Sloterdijk nog flink een flink aantal kilometers door een natuurgebied loopt is het deel tot Haarlem erg boring. Uiteindelijk 32 km gelopen in iets minder dan 3 uur. De hele training boven de gewenste hartslagzone gelopen, laatste tien er flink het gas opgehouden.

Breakdown week 4 marathon voorbereiding:

  • Kilometers: 61 km
  • Tijd: 5:32:55
  • Calorieën: 5527 cal.

Alle tekenen waren er dat week 4 qua verbrande calorieën, km’s en tijd mijn zwaarste week tot nu toe zou worden. Een off-day op zondag maakte daar een einde aan. Ik kreeg de rekening gepresenteerd van een dagje dansen en biertjes. Jammer, maar geen nood. Nog voldoende tijd om deze gemiste training te herstellen.

 

Marathon voorbereiding voor de aankomende week ziet er als volgt uit:

  1. Maandag: 40 minuten rustige duurloop
  2. Dinsdag: Interval, 2km inlopen + 8 x 800 m in 3.30min (rustpauze 3 min), 2 km uitlopen.
  3. Donderdag: 60 minuten rustige duurloop
  4. Vrijdag: 2 km inlopen + 10 kilometer marathontempo + 2 kilometer uitlopen
  5. Zondag: 30 km langzame duurloop.

Bovenstaand planning  is onderdeel van het marathonschema zoals is opgesteld door Runner’s World in de marathongids. Deze gids bevat 172 vragen en antwoorden over voedsel, blessures, hardloopschoenen, drinken en ga zo maar door!  Je koopt deze complete marathongids op www.runnersweb.nl.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

More in Logboek

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten