Connect
To Top

Amsterdam Marathon Voorbereiding Week 7

Rustige week achter de rug, met een hoogtepunt op zaterdag: Halve marathon op marathon snelheid. Dit was voor mij een eerste test om te beoordelen waar ik sta in mijn voorbereiding voor de TCS Amsterdam Marathon.

Mijn doel voor de marathon van Amsterdam is 3 uur 30, dit betekent een tempo van 5 min. per km. Ondanks de hoge temperatuur afgelopen zaterdag liep ik 21,8 km in 1:43:01, 4:44 minuut per kilometer. Lekker tempo maar iets te hoog voor de marathon. Op 21 oktober zal ik dan ook goed mijn tempo in de gaten moeten houden, vroeg pieken kan dodelijk zijn. Conclusie: ik ben goed op weg maar er moet nog wel wat werk worden verzet.

Breakdown week 6 marathon voorbereiding:

  • Kilometers: 51,46
  • Tijd: 4:22:27
  • Calorieën: 4316

Marathon trainingschema voor aankomende week ziet er als volgt uit:

  • Dinsdag: 40 minuten rustig duurloop
  • Woensdag: 60 minuten rustige duurloop
  • Vrijdag: 2 km inlopen, 10 kilometer vaartspel, 2 km uitlopen
  • Zaterdag: 20 minuten rustige duurloop
  • Zondag: 32 km langzame duurloop

Bovenstaand planning  is onderdeel van het marathonschema zoals is opgesteld door Runner’s World in de marathongids. Deze gids bevat 172 vragen en antwoorden over voedsel, blessures, hardloopschoenen, drinken en ga zo maar door!  Je koopt deze complete marathongids op www.runnersweb.nl.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

More in Logboek

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten