Connect
To Top

Under Armour koopt Endomondo en MyFitnessPal

Om digitale tak te versterken heeft de Amerikaanse sportswear gigant Under Armour de fitnessplatformen Endomondo en MyFitnessPal gekocht. Bereikt met de acquisitie ongeveer 120 miljoen sporters wereldwijd.

In Nederland is het Amerikaanse Under Armour een relatief onbekende speler op de loopmarkt. In Amerika daarentegen is het een big fish en doet het in veel sporten mee om de prijzen. De loopwereld is relatief nieuw voor het bedrijf uit Baltimore, maar heeft de afgelopen jaren ook daarin veel geïnvesteerd.

Om haar klanten niet alleen te voorzien van schoenen en kleding, werkt het aan een sterke opkomst op digitaal vlak. Zo kocht het in 2013 MapMyRun, gisteren kreeg deze move een vervolg. In een statement maakte Under Armour bekend dat het de fitness / loopplatformen MyFitnessPal en Endomondo heeft gekocht.

Kevin Plank, CEO van Under Armour over de aankoop: “They are ideal partners to enable Under Armour to provide data-driven, proactive solutions to help athletes of all levels lead healthier and more active lifestyles,”

Inclusief haar eigen app UA Record heeft Under Armour nu een digitaal bereik van 120 miljoen gebruikers.

Voor Runner’s High is Under Armour geen onbekende, in 2014 testte wij de minimalistische Under Armour Speedform Apollo. Lees hier de review.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

More in Koffiepraat

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten