In juli van dit jaar zagen we al een condoommaker die sportkleding ging maken. Sinds kort kunnen we hier een automerk aan toevoegen die een hardloopschoen maakt.
Het Duitse BMW maakte deze week bekend dat Designworks, het ontwerpbureau dat de automaker in ‘95 overnam, een hardloopschoen heeft ontwikkelt geïnspireerd op de in 2008 gelanceerde BMW Gina Light Vision Model concept car. Speciaal aan deze auto was dat het staal vervangen werd vervangen door een uiterst duurzaam gaasdoek dat vrijwel naadloos over een metalen frame is gespannen.
De hardloopschoen, een samenwerking met Puma, is van hetzelfde gaasdoek gemaakt en voorzien van Puma’s Disc-techniek dat de traditionele veters vervangt voor een schijf die een interne draad aantrekt.
In een persbericht laat senior vice president van de BMW Group Design, Adrian van Hooydonk weten: “The approach was to look at every aspect of making a shoe and try to reimagine it. Freeing yourself of what is here now can be an enjoyable and rewarding exercise, typically it also speeds up change.”
Benieuwd hoe deze unieke hardloopschoen van BMW eruit ziet? Bekijk bovenstaande video of check ‘m op puma.com.