Connect
To Top

Hardlooptraining en voeding, een een-tweetje

Wil jij binnenkort vlammen tijdens een wedstrijd? Zonder een gebalanceerd dieet ga je er waarschijnlijk niet komen.

Jij als hardloper kent natuurlijk het effect van een run na een drukke dag op het werk of in de schoolbanken. Een rondje hardlopen is de manier om even het koppie leeg te maken. Of juist helderheid te scheppen in complexe zaken. Wat ons betreft is het de ultieme me-time.

Naast de bovenstaande mentale voordelen van hardlopen, past regelmatig een ‘rondje om’ ook perfect binnen een gezonde levensstijl. Hierbij is het natuurlijk wel van belang dat ook je dieet in orde is. Een snack op z’n tijd is helemaal niet erg, maar meerdere keren in de week fastfood zal je hardloopprestaties niet ten goede komen. Een gebalanceerd dieet daarentegen, zal je de kracht en energie geven om dag in dag uit te blijven trainen en uiteindelijk je doelen te bereiken.

In onderstaande infographic van Runtastic wordt de relatie tussen voeding, lichaam en prestatie.

“‘You

1 Comment

  1. Daantje

    sep 26, 2016 at 22:44

    Hmm, gezien het bmi en gemiddeld gewicht van de runtastic gebruikers raad ik toch aan de boeken ‘Eet als een expert’ en/of ‘ The truth about food’ eens te lezen. De voordelen van pure chocola en pindakaas hebben toch zo wat kanttekeningen (toegevoegde suikers bijvoorbeeld)…

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

More in Health

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten