Connect
To Top

Killer 10 Minuten Core Workout

Bij veel lopers ligt de focus tijdens een trainingsperiode op de conditie. Dit is toch waar het omgaat. Of toch niet? Een goed ontwikkeld en sterk midden- en bovenlichaam zorgt niet alleen voor een verbetering van je prestaties, maar helpt ook bij het verminderen van blessures.

Bij veel lopers ligt de focus tijdens een trainingsperiode op de conditie. Dit is toch waar het omgaat. Of toch niet? Een goed ontwikkeld en sterk midden- en bovenlichaam zorgt niet alleen voor een verbetering van je prestaties, maar helpt ook bij het verminderen van blessures.

Maar wat kan je doen om je romp te versterken. De mensen van healthwebsite Greatists.com hebben een aantal pilates oefeningen overzichtelijk in een infographic gezet. Fijne van deze oefeningen is dat je ze in 10 minuten kan uitvoeren en verder geen hulpmiddelen bij nodig hebt. Het enige wat je gebruikt bij deze pilates core workout oefeningen is je eigen gewicht. Wil je het iets zwaarder voor jezelf maken. Vul dan een fleswater of maak gebruik van een aantal lichte dumbells. Doe deze oefeningen 3 tot 4 keer in de week. Het gaat niet om het aantal herhalingen, maar om de kwaliteit.

 

core-infographic

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

More in Training

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten