Connect
To Top

Yoga voor hardlopers: flexibiliteit & kracht

Yoga kan voor hardlopers een prima crosstraining zijn. Lig jij al wekelijks op een yogamat?

Het is allang geen geheim meer dat alleen maar hardlopen eigenlijk niet zo verstandig is. Een keer in de week een aanvullende sport beoefenen (crosstraining) geeft het lichaam niet alleen de nodige rust van de constante dreunen, het versterkt ook spieren die je tijdens het lopen niet gebruikt. Je wordt er een completere loper van met alle voordelen vandien.

Yoga voor hardlopers

Fietsen en zwemmen zijn onder hardlopers al jaren populaire crosstrainingopties, recent is daar ook yoga bijgekomen. En begrijpelijk. Yoga voor hardlopers is een prima manier om korte spieren (die veel hardlopers hebben) te verlengen waardoor je makkelijker en sneller gaat lopen. Daarnaast is het een prima manier om aan je kracht te werken. Heupen, romp, bilspieren en hamstrings; alle grote spiergroepen worden belast.

Yogales: aan het werk

Bovenstaande video is een 45 minuten durende yogales die uitermate geschikt is voor cross- en krachttraining. Geen video te zien? Check ‘m op YouTube.

Er zijn ook verschillende apps die je op weg kunnen helpen met yoga. Check hier vier populaire yoga-apps.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

More in Training

Runner's High maakt gebruik van cookies. Door de site te gebruiken, ga je hiermee akkoord. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten